ההיסטוריה של טיפולי פיסול פנים

לטיפולי פיסול פנים יש היסטוריה ארוכה ומעניינת, בין אם מדובר בטיפולים מודרניים ולא פולשניים, המבוססים על הזרקה של חומרי עיבוי כמו חומצה היאלורונית ובוטוקס או לחילופין טיפול באמצעות לייזר או גלי רדיו ובין אם מדובר בטיפולים כירורגיים. לא מעט טכניקות שונות התפתחו עם השנים על מנת לתת מענה לתהליכי ההזדקנות הטבעיים של עור הפנים, וזה בהחלט לא מפתיע בהתחשב ברצון העל-זמני של האדם לשמור על אטרקטיביות חיצונית ומראה צעיר. להלן תיאור נקודות הזמן העיקריות בהיסטוריה של טיפולי הפנים הפופולאריים ביותר.

חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית נמצאת בשימוש שהלך וצבר תאוצה החל מסוף שנות ה-90. המוצר הרפואי הראשון פותח בשנות ה-80 והחלו להשתמש בו בניתוחי עיניים. בתחילת הדרך היא לא שרדה זמן רב לאחר הפקתה. עם הזמן המולקולה יוצבה במטרה לשפר את תכולת החיים שלה ולאפשר שימוש רפואי יעיל. כיום משתמשים בחומצה לצורך עיצוב ופיסול עצמות הפנים, עיצוב ומילוי שפתיים, הרמת גבות ועוד.

הזרקת בוטוקס בפיסול פנים

רבים לא יודעים זאת, אך הבוטוקס המפורסם הוא למעשה חומר רעיל בבסיסו. כאשר מדובר בשימוש במינון נמוך – שימושיו רבים, מגוונים וטובים. המחקר המדעי והרפואי סביב סגולותיו של הרעלן החל עוד במאה ה-19. בשנת 1989 ה-FDA אישר לראשונה שימוש רפואי וקוסמטי בחומר המדובר. זאת לצורך טיפול בבעיות מגוונות כגון עוויתות פנים, הזעת יתר וקמטים בין העיניים. כיום משתמשים בהזרקת בוטוקס לצרכים שונים, לרבות כמובן העלמת קמטים וטיפול בבעיות סימטריה.

פיסול פנים

הרמת ומתיחת פנים בחוטים

הרמת ופיסול פנים באמצעות חוטים היא אופציה נוספת שמדלגת על הצורך בביצוע ניתוח פולשני. ניסיונות השימוש הראשונים לא צלחו בעקבות שימוש בחוטים שלא התאימו להליך. בשנים האחרונות הטיפול מתבצע באמצעות חומרים נספגים שעוברים פירוק לאחר שהם מוחדרים לעור. מדובר בטיפול קצר ומהיר שאורך כ-30 דקות וניתן לשלב אותו עם טיפולי פיסול פנים נוספים.

מתיחת ופיסול פנים בלייזר

השימוש בלייזר החל לצורך הסרה של שכבות עור שנפגעו מהשמש במטרה לאפשר את צמיחתו של עור חדש. עם השנים פותחו טכנולוגיות חדשות שמזערו את תופעות הלוואי והנזק שנגרם לעור בעת הטיפולים הראשוניים. בשנים האחרונות התחום כולו זוכה לצמיחה משמעותית. הטיפול הפך לבטוח וכזה שמצריך זמן החלמה קצר. כיום משתמשים במתיחת פנים בלייזר על מנת להעלים קמטים וצלקות באמצעות קילוף השכבות החיצוניות של עור הפנים.

טיפול בגלי רדיו RF

השימוש בגלי רדיו בכל הקשור למיצוק עור הפנים ופיסול פנים  נכנס לשוק בתחילת שנות ה-2000. מאז פותחו מכשירים מתקדמים שמחממים באופן מבוקר ומדויק את השכבות העמוקות של העור, מה שגורם לכיווץ סיבי הקולגן ומתיחה של שכבות העור, ובנוסף גם ליצירה טבעית של חומצה היאלורונית וקולגן. טיפולי RF עדכניים עושים עבודה טובה ויעילה בכל הקשור להעלמת קמטים והצערת העור.

מתיחת פנים

ניתוח להרמת ומתיחת פנים

הניתוח המקדים שקדם למתיחת הפנים הרשמית הראשונה בוצע בשנת 1901 בברלין. בשנת 1907 התפרסם ספר ההדרכה הראשון בנושא ובשנת 1916 בוצע הניתוח הרשמי הראשון להרמת ומתיחת פנים. גילוים ופרסומים שונים הקנו לניתוח פופולאריות גוברת במרוצת השנים, והחל משנות ה-20 של המאה ה-20 הוא החל להתבצע בהיקפים גדולים. טכניקות שונות פותחו עם הזמן והחל משנות ה-90 משתמשים בטכניקות מודרניות שמטרתן להפחית צלקות, לקצר את זמני ההחלמה ולשפר את איכות התוצאות. כיום משתמשים בטיפול במטרה להקנות לפנים מראה צעיר ולהעלים קמטים.

רפואה אסתטית מתקדמת והקשר לפיסול פנים

כבר אין צורך או הכרח לטפל בהתבגרות והזדקנות עור הפנים ובסוגיות של סימטריה וצורה באמצעות טיפולים כירורגיים פולשניים. טיפולים מודרניים ומתקדמים, המבוססים על הזרקה של חומרי עיבוי ומילוי, חוטים, לייזר או גלי רדיו עושים עבודה מצוינת בתיקון הפגמים ועיצוב הפנים תוך מזעור זמן ההחלמה והופעת וחומרת תופעות הלוואי. אם אתם מעוניינים בטיפול פיסול פנים איכותי ומודרני, חפשו מרפאה מתקדמת לרפואה אסתטית.

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?