מהו אידיאל היופי?

4.8 מיליארד אנשים השתמשו במדיה חברתית בשנת 2021. זה יוצר השפעה גדולה על המוח של נשים וגברים. פלטפורמות מדיה חברתית הן הדבר הראשון שאנו בודקים בבוקר – וזה אומר הרבה צפייה בסלבריטאים ודוגמניות אינסטגרם.

מה שאנחנו רואים בפלטפורמות החברתיות האלה זה לא תמיד "רק" מציאות. יש שם גם המון איפור, פוטושופ, עריכה, טאצ'אפים וניתוחים קוסמטיים – הרבה פעמים שאנחנו רואות תמונה כזאת, אנחנו מתחילות להשוות את עצמנו אליה. נוצר איזשהו אידיאל, שכולנו רוצים להתקרב אליו יותר ויותר, וזה הרבה יותר פשוט היום לגעת באידיאל היופי.

מהו אידיאל היופי?

אז אמנם לא משחקים היום כמעט בבארביות, אבל גם היופי של בארבי הוא כבר לא ממש באופנה. חשוב להבין שמאז ומתמיד היה אידיאל יופי, אלה ממש לא חדשות. זה פשוט "היופי" – מה שנחשב יפה – שמשתנה. מגמות היופי משתנות כל הזמן. למשל בעשור הראשון של שנות ה-2000 האופנה הייתה של רזון קיצוני כמעט, קצת שומן על הירכיים והמותניים היה בושה, גבות ושפתיים דקות נחשבו ליפות, נמשים היו מכוערים.

אף אחד לא יודע מתי התרחש שינוי מוחלט. היום, להיות קצת עגולות נחשב סקסי, ואולי טוב שכך. ירכיים ושדיים כבדים זה צורך השעה. עכשיו אנשים מציירים נמשים מזויפים, גבות עבות, מזריקים שפתיים עבות, יוצרים פנים עם מבנה מושלם והרשימה עוד ארוכה. 

בחורה בטלפון

היום זה הרבה יותר זמין 

היום אנחנו חיים בעולם שבו אפשר ורצוי לסדר כמעט הכל, וברור שלכולנו אכפת מאיך שאנחנו נראים. הסרת שיער בלייזר, צבעים והחלקות שיער, קעקועי גבות וניתוחים קוסמטיים הם מיינסטרים ומקובלים מאוד בכל שכבות האוכלוסיה. חלק מאיתנו מרוצות ומרוצים יותר מהנתונים הטבעיים שלנו וחלק פחות. חלקנו רק עושים ספורט בקצב היסטרי עד כדי התמכרות או מתמקדים בתזונה בריאה, אבל השורה התחתונה היא שכל אחת ואחד, עושים משהו כדי לגרום לעצמם להסתכל במראה ולחייך.

אבל לפני חמישים שנה היה יותר קשה להגיע ולגעת באידיאל היופי בעצמנו. לבחורה מהישוב היה כנראה קשה להיראות כמו מרלין מונרו אם לא היו לה את רוב הנתונים הטבעיים. היום, זה הרבה יותר זמין ואפשרי לשנות, לתקן ולשפר. זה טוב שכך, הרי בכל מקרה היינו עושים את זה אז איזה יופי שעכשיו זה קל ונגיש כמעט לכולם. צריך רק לזכור שמודל היופי עצמו משתנה, האופנה משתנה, ולכן הכי חשוב שכל שינוי או שאנחנו עושים כדי להראות טוב הוא משהו שהכי מתאים וקולע לטעם האישי שלנו ועושה לנו הכי טוב.
בנוסף, לכל אחד ואחת כדאי לשאול את עצמם איזה מהלכים קבועים או זמניים אנחנו מוכנים לעשות כדי להגיע לאידיאל שלנו, כמו גם אילו משאבים וכסף אנחנו רוצים להשקיע בכך.

לסיכום,

כיף שאידיאל היופי גם השתנה גם לטובה לפעמים, אבל צריך לזכור שמדובר באידיאל חברתי ונתון לשינויים. כל אחד ואחת זכאים להשתמש בכל הידע הרפואי ההתפתחויות שאפשרו לנו להנות מהמון אפשרויות לשינוי במראה שלנו. והעיקר שזה בא אחרי מחשבה מעמיקה וזה עושה לנו טוב.

 

 

 

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?