מהי שיטת 'העמסה מיידית'?

השיטה החדשנית והמהירה להשתלת שיניים

אחד החידושים האחרונים והמלהיבים ביותר בתחום רפואת השיניים הוא השתלת שיניים בשיטה שנקראת "העמסה מיידית". מהר מאוד הפכה השיטה לפופולרית מאוד לא רק בקרב רופאי השיניים שהתמקצעו בהשתלות אלא גם אצל מטופלים אשר שמעו עליה, זאת בזכות יתרונותיה הרבים.

מה זה השתלת שיניים בטכניקת העמסה מיידית?

השתלת שיניים "רגילה" היא תהליך ארוך שדורש זמן רב וריבוי של פרוצדורות כירורגיות – מתחילים עם עקירת השיניים החולות, ממתינים בערך חודשיים עד להחלמת האזור, עוברים השתלת שיניים, שוב ממתינים תקופה של שלושה חודשים עד חצי שנה, עוברים ניתוח נוסף של חשיפת השתלים ורק אז ניתן לבנות עליהם את השיניים החדשות. התוצאה היא תהליך טיפול ארוך מאוד של בערך תשעה חודשים, שבמהלכם המטופל מתקשה לאכול ולדבר כהלכה.

לעומת זאת, השיטה של העמסה מיידית מאיצה את התהליך ומקצרת את הזמן הדרוש להשתלת שיניים באופן משמעותי – העקירה והחדרת השתל הדנטלי מתבצעים באותו יום או עד מקסימום 48 שעות בין הפרוצדורות במקום להמתין חודשים ארוכים בין לבין. כלומר, המטופל יכול תוך זמן קצר מאוד לצאת מהמרפאה עם שיניים חדשות, אסתטיות ומתפקדות בפעולה כירורגית אחת או שתיים בלבד. כבר אחרי ההשתלה ניתן "לחנוך" את השיניים החדשות ולאכול מאכלים רכים כמו מוצרי חלב.

העמסה מיידית

היתרונות של השתלת שיניים בהעמסה מיידית כוללים:

  • קיצור זמן ההמתנה באופן משמעותי עד לקבלת השיניים החדשות.
  • סיכון מופחת להיווצרות של זיהומים מאחר ופחות פרוצדורות כירורגיות מעורבות בתהליך.
  • אפקט פסיכולוגי – המטופל יוצא עם פיתרון קבוע ואינו נאלץ להסתפק בתחליפים זמניים כמו תותבות נשלפות, שעלולות ליפול במהלך ארוחה או שיחה וליצור סיטואציה מביכה.
  • התוצר הסופי אינו רק פונקציונלי אלא גם אסתטי והאדם שעומד מולכם לא יוכל לדעת האם השיניים הן טבעיות או מלאכותיות.
  • העמסה מיידית שומרת על איכות וכמות העצם בלסת לאחר העקירה, בניגוד להשתלה רגילה שבה במהלך זמן ההמתנה בין הפרוצדורות העצם נספגת בגוף ואז לפעמים יש צורך בהרמת סינוס.
  • הטיפול זוכה לאחוזי הצלחה גבוהים גם אחרי מעקב של שנים קדימה בקרב כלל המטופלים שעברו השתלה מסוג זה.

מי יכול לעבור את הטיפול?

עקרונית כל מטופל יכול להיות מועמד, אך על מנת לוודא האם המטופל אכן יכול לעבור בהצלחה השתלת שיניים בטכניקה של העמסה מיידית יש צורך לעבור אבחון מוקדם אצל רופא השיניים, שיבדוק מקרוב האם הוא עומד בכל הדרישות הרפואיות הרלוונטיות. הרופא יבדוק את איכות וכמות העצם בלסת. גודל השתלים בהם ייעשה שימוש תלוי בכך. כמו כן, הרופא ישאל לגבי מחלות רקע והרגלי אורח החיים של המטופל.

גורמים שעלולים להוריד את סיכויי ההצלחה של השתלת שיניים בהעמסה מיידית הם דלדול עצם (אוסטאופורוזיס) ובעיות של מיקרו-פרפוזיה. בנוסף, גם עישון משחק תפקיד במערכת השיקולים מאחר והוא פוגע באספקת הדם לרקמות הפה, מה שמוריד את קצב ההתאחות של השתלים עם רקמת העצם ולכן מאיים על יציבותם. במקרה של התלבטות, רופא השיניים עשוי לבדוק יציבות ראשונית של שתל בודד על מנת לקבל תמונה טובה יותר של אחוזי הצלחת טיפולים נוספים מסוג זה בעתיד.

באופן כללי, אם המטופל במצב בריאותי טוב והוא משתף פעולה עם הרופא ללא בעיות, העמסה מיידית היא אכן אפשרית. הינכם מוזמנים לקבוע תור לאבחון ולטיפול במרפאה של ד"ר אלי דולב, רופא שיניים שהתמקצע בשיקום פה, אסתטיקה דנטלית והשתלות, כדי שתוכלו לחזור לחייך שוב בפה מלא.

העמסה מיידית

 

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?