עקירה כירורגית ברחובות

עקירה כירורגית והקשר שלה להשתלת שיניים ביום אחד בשיטת "העמסה מיידית"

עבור רוב הציבור, הביטוי עקירה כירורגית מקושר קודם כל לעקירת שיני בינה. זאת מפני שחלק רחב מהאוכלוסייה נפגש בשלב זה או אחר של חייו עם הצורך בעקירה של שן בינה כלואה, או שבקעה באופן חלקי או לקוי.

ואכן, עקירה כירורגית היא כזאת שמצריכה התערבות וחיתוך החניכיים על מנת לשלוף את השן או השיניים  על השורשים שלהן. זאת בשונה מעקירה רגילה שבה ניתן לשלוף בקלות את השן מעצם הלסת, והיא מבוצעת בעזרת צבת כירורגית על ידי רוב רופאי השיניים.

באילו מקרים תתבצע עקירה כירורגית?

עקירה כירורגית היא הליך מעט יותר מורכב מעקירה רגילה, והיא דורשת מקצועיות גבוהה של רופא השיניים המנתח. המקרים בהם יומלץ על עקירה כירורגית הם בחלקם הגדול מקרים בהם אין גישה קלה אל השן – כמו במקרה שהזכרנו, כאשר שן בינה כלואה מתחת לחניכיים. במקרים אחרים, השן העליונה נשחקה או נפגעה כך שלא ניתן לאחוז בה ולשלוף את חלקה התחתון. פעמים אחרות שבהן תומלץ עקירה כירורגית, השן העליונה כן גלויה, אך מבנה אנטומי של השורשים או מצבם אינו מאפשר עקירה רגילה או מהווה סיכון בעקירה כזו. 

עקירה כירורגית

איך מתבצעת עקירה כירורגית?

לפני עקירת שן או שיניים יבוצע צילום פנורמי המאפשר ללמוד את מבנה ומורכבות השורשים. במהלך העקירה, שמטרתה ניתוק כלל השן והשורש שלה מעצם הלסת, יתבצע חיתוך החניכיים, ולעיתים חיתוך של השן עצמה לכמה חלקים, הפרדתה מהשורשים והסרת כל חלק וחלק בנפרד, על מנת לעקור את כולה בצורה יעילה. ההחלטה על שיטת העבודה מתקבלת עבור כל מקרה לגופו על ידי הרופא המומחה, והעקירה בדרך כלל מבוצעת בהרדמה מקומית.

היום, אפשר לבצע השתלה מיד לאחר העקירה

בעבר השתלות שיניים התבצעו לאורך תקופה ארוכה של חודשים ואף שנים. הסיבה לכך הייתה כי תפיסת הטיפול המקובלת אמרה כי השתלת שיניים חייבת להתבצע במספר שלבים כדי לאפשר לגוף זמן להתאושש מהטראומה שהוא חווה בכל שלב. כך נוצר מצב שעקירת השיניים בוצעה זמן רב לפני קיבוע השתלים הדנטליים, ביצוע שיקום הפה והתאמת הכתרים, ובין כל פרוצדורה אחת לשנייה נפרשה תקופת התאוששות בת מספר חודשים – שבה נאלץ המטופל להסתפק בפתרונות זמניים כמו שיניים זמניות או תותבות.

 

השתלת שיניים

 

מחקרים חדשים גילו – עדיף לעקור ולהשתיל שיניים ביום אחד

מחקרים חדשים שמקורם בתחום האורטופדיה, הראו כי קיצור התהליך הכירורגי וביצועו תוך צמצום מספר ההתערבויות הכירורגיות – דווקא מנמיך את עוצמת הטראומה שחווה הגוף, מקטין את הסיכונים לזיהומים וסיבוכים ומגביר את סיכויי ההחלמה. שיטת "העמסה מיידית" בה אנו מטפלים במרפאת ד"ר דולב, הינה שיטה חדשנית שחוללה מהפכה בתחום השתלות השיניים – ושיפרה משמעותית את איכות החיים של מושתלי השיניים. 

הטכניקה מאפשרת לרופא השיניים, תוך מספר שעות בודדות, לעקור את השיניים המוחלפות, להשתיל 4 שתלים דנטליים בלבד בלסת (שיטה הידועה גם בשם all on 4), לחבר גשר לשתלים ולמקם עליו את השיניים החדשות (הכתרים). כתוצאה מטופל שהגיע לטיפול השתלת שיניים בבוקר יוצא אחה"צ עם סט חדש של שיניים.

לסיכום

אין ספק שעקירה כירורגית היא ביטוי מאיים, אך למעשה זהו הליך שמבוצע מדי יום בכמות גדולה של מטופלים ברחבי העולם, ואין לחשוש ממנו. כיום, עקירת שיניים שאינן בריאות יכולה להתבצע בצמוד להשתלת שתלים חדשים, מה שהופך את שדרוג איכות השיניים ואיכות החיים לפשוטה וכדאית מאוד.

עקירה כירורגית

 

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?