חידושים בעולם רפואת השיניים

טכנולוגיות השיניים החדשות שמשנות את הרפואה בארץ

האם אתם בפיגור בביקורי שגרה אצל רופא השיניים שלכם? אם כן, היו מוכנים – לא להרצאה מהרופא שלכם – אלא לגלות שיש שלל אפשרויות חדשות לשמור על שיניים בריאות ויפות.

להלן כמה מהנהלים והטכניקות החדשות יותר של טיפול שיניים שרופאים מובילים בתחום מביאים לשיטות העבודה שלהם.

חומר ההדבקה של היום הוא שרף (פלסטיק), שהוא מבריק ועמיד יותר מהחומר בו השתמשו בעבר. לעיתים קרובות, הרופאים ישימו שכבות של שרף על השן כדי להיקשר ולתקן אותה. בגלל מגוון רחב יותר של גוונים זמין, הם יכולים לשלב טוב יותר את חומר ההדבקה לצבע הטבעי של השן. בשחזורים, כאשר צריך למלא חלל, רופאים רבים נטשו גם אמלגמים לסתימות מרוכבות או חרסינה "בצבע השן", שנראות טבעיות יותר.

השתלות שיניים בעזרת רובוטיקה

טכנולוגיית השתלת שיניים ממשיכה להתפתח ולפרוץ דרך. רובוטיקה משמשת בכל תחומי הרפואה ומשפרת את היכולות הטיפוליות. אף על פי שאף אחד מאיתנו לא יראה רובוטים מחליפים רופאי שיניים בקרוב, אנו נחווה תוצאות ניתוחיות משופרות באמצעות טכנולוגיות רובוטיות.

ברפואת שיניים, רובוטיקה יכולה לשפר את הדיוק, זרימות העבודה וכן את התוצאות. בעוד כיום שתלים דנטליים הם בעלי אחוזי הצלחה גבוהים, כמו בכל הניתוחים, ישנם סיכונים מובנים. נזק עצבי וכשל בשתל עלולים להתרחש, וזה המקום שבו רובוטיקה וטכנולוגיית ניתוחי ניווט יכולים לסייע בשיפור אחוזי ההצלחה ולעזור להנחות את המנתח במהלך תהליך ההשתלה.

רופאים נכנסו לעסקי הרפואה כדי לעזור לחולים. אז אם כלים כמו רובוטיקה יכולים לעזור להם לספק תוצאות טובות עוד יותר, צפו לראות שימוש מוגבר בטכנולוגיית שיניים רובוטית, במיוחד כשמדובר בהשתלות והליכים אחרים ומורכבים יותר.

חידושים ברפואת שיניים

סורק תוך- אורלי

זוכרים את מודל הגבס של השיניים שלכם מתקופת הטבעות? אז כיום היכולת לצלם תמונות מקצועיות ותלת מימדיות עברה דרך ארוכה – רק תחשוב על איך התפתחה הטכנולוגיה של מצלמות טלפונים סלולריים עם השנים. ברפואת שיניים, צילומים הם חלק חשוב מאוד. הסורקים החדישים יוצרים מודל תלת מימדי של הפה שלכם באמצעות סריקה. סריקות אלו הן מדויקות וניתן לשמור אותן בקלות על המחשב ולהעבירן במהירות למעבדה. טכנולוגיית חדשה זו תהפוך בתקווה לסטנדרט הזהב שיוביל לשיפור חוויות המטופל ותוצאות דנטליות.

צילומי רנטגן דיגיטליים

צילומי רנטגן רפואיים קיימים מאז 1896. בהשוואה לצילומי רנטגן מסורתיים עם פד, צילומי רנטגן דיגיטליים חושפים את המטופלים להרבה פחות קרינה. בנוסף התמונות עוברות ישירות למחשב, שם ניתן להסתכל עליהן באופן מיידי. הרופא יכול להגדיל ולהתמקד בחלקים מהם על המחשב כדי לבחון מקרוב אזורים, לראות אזורים מתחת לשן ובתוך השן, שאחרת לא היו נראים לעין.

ניתן לצלם צילומי רנטגן דיגיטליים מחוץ לפה וגם בתוכו. ישנה אפשרות לצלם צילומים שמראים את כל השן כמו גם את העצם המקיפה את השן. זה נותן את האפשרות לכך כל אבצס או איבוד עצם שנגרמו ממחלת חניכיים יכולים להתגלות. באמצעות צילומי רנטגן חוץ-אורליים פנורמיים ניתן לצלם תמונות של כל הלסת. כך, ניתן לגלות שיני בינה, בעיות בלסת או השתלות.

כתרים בביקור אחד

שלא כמו כתרים מסורתיים, כיום ישנה דרך להתקין כתרים בביקור אחד במרפאה. בדרך כלל, הליך הרכבת כתר יכול להיות תהליך של כמה שבועות עם נסיעות מרובות לרופא, אבל כיום זה עשוי להסתיים בביקור אחד. המהפכה הזאת מתממשת בעזרת מערכת שמאפשרת ייצור כתר או שחזור שיניים אחר מותאם אישית – בזמן הביקור במרפאה. לאחר צילום ויצירת הדמייה ממוחשבת, השחזורים ייוצרו במרפאה באמצעות מדפסת תלת מימד. בטיפול כזה נוצר כתר ללא מתכת, וללא שלב ביניים שבו מותקן כתר זמני.

חידושים ברפואת שיניים

הלבנת שיניים עם אור LED

יש הרבה אפשרויות להלבנה בחוץ – גם ללא מרשם וגם מקצועית. אחת מטכנולוגיות הטובות ביותר היא הלבנה באמצעות קרן אור LED. הלבנה מסוג LED מבטלת את הצורך בערכות עם מי חמצן שעלולות להיות כואבות ולא עקביות. הלבנה מסוג זה הן לשימוש ביתי והן לשימוש מקצועי יגדל בשנים הקרובות. ככל שהתוצאות 

לסיכום,

תחומי הרפואה והטכנולוגיה ממשיכים להתפתח בקצב מהיר, ואנו סקרנו כאן רק את החידושים הבולטים ביותר. כמטופל, חשוב למצוא רופא שיניים קרוב אליך שיעניק לך את הטיפול הטוב ביותר, וטכנולוגיות מתקדמות היא חלק מזה. ההמלצה שלנו היא להישאר מעודכנים לגבי המגמות החדשות ברפואה ולשאול את הרופא שלך על כך. 

 

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?