סוגי הלבנת שיניים

הלבנת שיניים היא אחד מטיפולי רפואת השיניים הקוסמטיים הפופולריים ביותר. טיפולי הלבנה שונים עונים על מסגרות תקציב, זמן ומצב השיניים. כמעט כל מי שבוחר בפתרון הלבנת שיניים רואה שיפור בינוני עד מהותי בבהירות החיוך שלו. עם זאת, זה לא תמיד פתרון קבוע לשינוי צבע וזה דורש תחזוקה לאורך זמן.

במאמר זה אנו נעסוק בכל מה שקשור להלבנת שיניים, לרבות תהליך שינוי צבע השיניים, מה גורם להכתמה, אפשרויות הטיפול השונות הקיימות והסיכונים והעלויות הנלוות להם.

איך עובד התהליך?

הלבנת שיניים מוגדרת ככל תהליך שיגרום לשיניים להיראות לבנות יותר. ישנן שתי דרכים לעשות זאת: הלבנה ומוצרי הלבנה שמנקים או מחליפים את חזית השן. מנהל המזון והתרופות האמריקני קובע שניתן להשתמש במונח הלבנה רק כאשר מוצר מכיל חומר הלבנה. מוצרים אחרים מסירים פסולת מהשיניים ללא אקונומיקה, ונחשבים מבהירים.

הלבנה עם מי חמצן

אחד הפתרונות המוכרים והותיקים להלבנת שיניים אצל רופא השיניים היא מי חמצן רב עוצמה ומהירה. בשימוש בהלבנת שיניים, ריכוזי מי חמצן נע בין כתשעה אחוזים ל-40 אחוזים.

ההלבנה המועדפת להלבנת שיניים בבית היא קרבמיד מי חמצן הפועל לאט יותר, המתפרק למי חמצן. לקרבמיד מי חמצן יש כשליש מעוצמתו של מי חמצן. תמיסת 15 אחוזים של קרבמיד חמצן היא המקבילה הגסה לתמיסת מי חמצן של חמישה אחוזים.

הלבנת שיניים

הלבנת שיניים: מדוע כדאי לדבר עם רופא לפני בחירה

הלבנת שיניים יכולה להפוך את השיניים לרגישות זמנית ולגרום לחוסר נוחות זמני. בשימוש שגוי, ערכות ביתיות עלולות להוביל גם לפגיעה בחניכיים, אפילו להלבין אותן זמנית.

הלבנת שיניים עובדת בצורה הטובה ביותר עבור אנשים עם שיניים צהובות. היא פחות יעילה עבור אנשים עם שינוי אחר בגוון השן. כדי להיות בטוח שהלבנת שיניים שווה את הזמן והכסף שלך, דבר עם רופא השיניים שלך לפני שאתה משתמש בערכה להלבנת שיניים ללא מרשם וודא שהיא מתאימה לך.רופא שיניים יכול להמציא את אפשרויות ההלבנה הטובות ביותר עבורך ולפקח על תוכנית טיפול כדי למנוע סיבוכים.

הלבנה מקצועית יכולה להתבצע אצל רופא שיניים תוך כשעה. ההליך כולל מריחת ג'ל המכיל בין 25% ל-40% מי חמצן, ולאחר מכן מכוונת מנורת חימום מיוחדת לשיניים למשך שלושה מרווחים של 20 דקות, עם מריחת הג'ל מחדש בין מרווחים. רופאי שיניים עשויים להשתמש גם בלייזר, שמאיץ או מפעיל את תהליך ההלבנה. הליך זה מחייב שימוש בציוד מגן כדי להרחיק את ג'ל ההלבנה מאזור הפה כך שהוא יישאר במקומו על השיניים.

המדע אומר: השיטה היעילה ביותר

הלבנה המבוצעת על ידי רופא במרפאה היא הדרך היעילה ביותר להשיג את התוצאות הטובות והבטוחות ביותר. משתמשים בחומרים חזקים יותר, אך הפה והחניכיים מוגנים, ורופא השיניים יכול להתאים אישית את ריכוז חומר ההלבנה. יתר על כן, רופא שיניים יכול לטפל בכל רגישות בשיניים ובעיות אחרות שיכולות לנבוע מהטיפול. ניתן להלבין ולשנות צבע שיניים בעד 10 גוונים – תוך שעה אחת בלבד.

הלבנת שיניים

איך לבחור בחוכמה

עם כל כך הרבה אפשרויות בשוק, איך תדעו איזה מוצר הלבנה מתאים לכם?

הצעד הראשון צריך להיות להתייעץ עם רופא השיניים – בין אם אתם מעוניינים לקבל טיפול הלבנה מקצועי או לנסות מוצר ביתי. רופא השיניים יבדוק אם אתם בסיכון שלא להגיב טוב להלבנה מסויימת ויכוון אתכם למוצר מתאים.

שנית, חשבו כמה לבנות אתם רוצים את השיניים שלכם. הליך הלבנה במרפאה יכול להפוך את השיניים לבנות יותר ב-10 גוונים, בעוד שמשחת שיניים מלבינה עשויה להבהיר שיניים רק בגוון אחד.

חשבו כמה זמן וכסף אתם מוכנים להקדיש לתהליך. טיפול הלבנה במשרד אורך כשעה אך יעל מאוד. שיטות ביתיות הן הרבה יותר זולות אך דורשות שימוש יותר תדיר במשך מספר שבועות.

לבסוף, זכרו שלא משנה באיזה טיפול הלבנה תבחרו, התוצאות לא יחזיקו מעמד לנצח. מזון, משקאות, עישון ותרופות יכולים להכתים מחדש את השיניים. נדרשת תחזוקה, לא משנה באיזה מוצר הלבנה תבחרו.

 

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?