הנחיות לאחר השתלת שיניים

סיימתם השתלת שיניים? תתחדשו על השיניים החדשות. אבל העבודה איננה נגמרת ברגע שאתם יוצאים מפתח הדלת של המרפאה. יש עוד כמה דברים שעליכם לעשות כדי שקליטת השתלים בחניכיים תוכתר כהצלחה. אבל אל תדאגו, באמת שזה לא עניין מסובך – כל מה שנותר לעשות הוא לעקוב אחרי מספר הנחיות לאחר השתלת שיניים, שישפרו את סיכויי הקליטה של השתל בחניכיים.

הנחיות לאחר השתלת שיניים

הנחיות לאחר השתלת שיניים – אכילה ושתיה

בשעתיים הראשונות לאחר תום הטיפול, יש להימנע לחלוטין מאכילה ושתיה. ניתן את השעתיים הללו לעשות אצלכם בבית, אין צורך להישאר להשגחה במרפאה אלא אם נאמר לכם אחרת על ידי רופא השיניים. כמו כן, ב-24 השעות הראשונות יש להימנע גם משתיית משקאות חמים מכל הסוגים.

הנחיות לאחר השתלת שיניים

למשך מספר ימים לאחר היממה הראשונה מומלץ להימנע מצריכת כל סוג של מזון קשה, שעלול להפעיל לחצים על הלסת והשיניים. רשימת המזונות הקשים ללעיסה כוללים תפוחים, לחם, גזר נא ועוד. יש להפעיל שיקול דעת אילו סוגי מזון עלולים לדרוש מכם מאמץ. מה כן מותר? כל מזון רך או שאינו דורש לעיסה ממושכת כמו מעדני חלב.

 

הנחיות לאחר השתלת שיניים – צחצוח והיגיינת פה

אין ספק שצחצוח ושמירה על היגיינת הפה הם חשובים מאוד, אבל לאחר ההשתלה יש לחכות 24 שעות לפני שניתן לחזור לצחצח שוב את השיניים. כאשר אתם מצחצחים שיניים, שימו לב בימים הקרובים לא לצחצח את האזור המנותח – מעבר לכך שהאזור עצמו עדיין רגיש מאוד, ישנו סיכון שהמגע עם מברשת השיניים יפתח את התפרים ויגרום לדימום. ניתן לצחצח את האזור המנותח בעדינות עם מברשת שיניים רכה אך ורק לאחר הסרת התפרים על ידי הרופא.

כלים לשמירה על היגיינת הפה

כאשר אתם בסופו של דבר חוזרים לשגרה של צחצוח השיניים, אל תשכחו להיעזר במי שטיפת פה ובחוט דנטלי כדי לשמור על היגיינת פה מקסימלית.

פעילויות ספורט ומאמץ פיזי

ספורט - מאמץ גופני

אולי תופתעו לדעת, אבל ישנן הנחיות לאחר השתלת שיניים גם עבור ספורטאים ומטופלים שעוסקים במאמץ פיזי. ההנחיה אומרת כי יש להימנע לחלוטין מפעילות גופנית בשבועיים הראשונים שלאחר ההשתלה ובסוף

תקופה זו לחזור לפעילות באופן הדרגתי. הסיבה להנחיה זו היא שפעילות גופנית מעלה את לחץ הדם בגוף, תופעה שעלולה להגביר את הנפיחות של האזור המנותח ובמקרים מסוימים אף להוביל התפרצות של דימום.

 

מה בנוגע לעישון ואלכוהול?

אם אתם רוצים שההחלמה מהניתוח תהיה מהירה ומוצלחת, כדאי שתשימו בצד את הסיגריות והאלכוהול בשבועיים הקרובים. למה? כי ידוע שבשניהם קיימים חומרים, שמעכבים את קצב תהליך ההחלמה הטבעית של הגוף.

מאפרה עם סיגריות

מעקב אחר תופעות לוואי וסיבוכים

כמו בכל פרוצדורה כירורגית, גם להשתלת שיניים יש תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים. חשוב לשים לב להופעתם כדי שיהיה אפשר לטפל בהם בעת הצורך.

תופעות הלוואי הנפוצות כוללות:

  • דימום.
  • כאב
  • שטפי דם.
  • קשיים בסגירת ופתיחת הפה.
  • נפיחות למשך יומיים עד שלושה.

מומלץ להיעזר במשככי הכאבים שרופא השיניים רשם עבורכם על מנת לעבור את הימים הראשונים שלאחר הניתוח בקלות יחסית. את המשככים יש ליטול על פי הנחיות הרופא.

הנחיות לאחר השתלת שיניים

אם הבחנתם בהופעה של אחד או יותר מהסיבוכים הבאים, יש לפנות בהקדם אל מרפאת השיניים לקבלת טיפול:

  • הפרעה תחושתית באזור הסנטר והשפתיים – קרי תחושה שזריקת ההרדמה איננה פגה אחרי יותר משעתיים.
  • התפתחות של זיהום – עליית חום כללית, תחושת חום באזור הניתוח, כאבים ונפיחות שנמשכים שבוע אחרי ההשתלה.

 

הגעה לביקורת במרפאה

יש להגיע לביקורת אצל רופא השיניים אחת לחצי שנה כדי לעקוב אחר מצבם של השתלים. זו ההזדמנות של הרופא לבדוק את תקינות השתלים ולאבחן בהקדם בעיות אפשריות אשר צורכות טיפול, כמו התפתחות של מחלת חניכיים, שעלולה לאיים על יציבות השתל ולהוביל בסופו של דבר לנפילתו בדומה לשיניים טבעיות.

מעבדת שיניים מאובזרת היום בטכנולוגיה מתקדמת

נכון שבמבט מהיר זו נראית כמו רשימה מכובדת של הנחיות לאחר השתלת שיניים, אבל חשוב להקפיד לבצע כל אחת ואחת מהן מאחר ותפקידן הוא לשפר את סיכויי ההצלחה של ההשתלה. מלאו את כל ההנחיות וכך תוכלו ליהנות מהשיניים החדשות שלכם בהקדם האפשרי. בינינו, תודו שהתגעגעתם לתחושה של ללעוס סטייק עסיסי או לתת ביס יפה בתפוח.

 

עדיין יש לכם שאלות לגבי הנחיות לאחר השתלת שיניים? הצוות המקצועי במרפאת השיניים של ד"ר אלי דולב ישמח לענות עליהן בצורה מפורטת וברורה.

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?