נפיחות לאחר השתלת שיניים

מאחר והשתלת שיניים היא הליך כירורגי לכל דבר ועניין, מתלוות אליו כמה תופעות לוואי נפוצות – דימומים, כאבים, חוסר נוחות וגם נפיחות הן חלק מהתופעות לוואי שניתן לצפות שיופיעו, לפחות בימים הקרובים שלאחר הטיפול של השתלת שיניים. במאמר זה נדבר על תופעת הנפיחות, מדוע היא נגרמת וכיצד אפשר להקל על המצב.

האם נפיחות לאחר השתלת שיניים היא טבעית?

התשובה היא כן. נפיחות לאחר השתלת שיניים היא תופעה טבעית לחלוטין והיא נגרמת לאור פעילות מקומית של מערכת החיסון.

נפיחות לאחר השתלת שיניים

מה הקשר בין מערכת החיסון ולנפיחות?

נפיחות היא אחד מהסימפטומים המאפיינים דלקת. בגלל שהאזור בו התקיים הניתוח נפגע ונחשף אל אוויר העולם, הוא מהווה פרצה עבור חיידקים ומזיקים אחרים לחדור אל הגוף. בתגובה לכך, מערכת החיסון נוקטת בכמה צעדים חשובים כדי לשמור על בריאות הגוף ולבלום אפשרות של התרחבות הזיהום:

  • מצד אחד הרחבה של כלי הדם הנכנסים אל האזור כדי לשפר את הזרימה אליו, אך מצד שני כיווץ של כלי הדם היוצאים ממנו על מנת שהזיהום לא יתפשט אל מקומות נוספים בגוף.
  • התאים הלבנים, שבשפה המדעית נקראים נויטרופילים, מגיעים אל המקום ומתחילים לבלוע את כל החיידקים הפולשים.
  • זרימת הדם מתגברת כדי לספק חמצן רב יותר, מה שיוצר הצטברות של נוזלים במקום ומכאן את אפקט האדמומיות שמאפיין נפיחות מקומית.
  • הפרשה של חומרים נוספים מעלים את הטמפרטורה של האזור המודלק.

כל התהליכים הללו יחד יוצרים את הנפיחות שאנו מרגישים כאשר מתפתחת דלקת.

נפיחות לאחר השתלת שיניים

כיצד להקל על נפיחות לאחר השתלת שיניים?

קודם כל, חשוב להבהיר כי נפיחות לאחר השתלה תעבור מעצמה תוך ימים ספורים. בדרך כלל היא מגיעה לשיאה עד היום השלישי אחרי ההשתלה ולאחר מכן דועכת, בין אם תנקטו בצעדים שנועדו להקל על הסימפטומים ובין אם לא.

אם בכל זאת אתם נחושים לעשות דבר מה בנידון, אפשר להפחית את הנפיחות על ידי קירור של האזור המודלק: קחו שקית קרח, אפשר אפילו שקית של טבעות בצל קפואות מהפריזר, והצמידו אותה אל הלחי הקרובה אל אזור הניתוח. כאן נכנס לתמונה "חוק ה-20" – הצמידו את שקית הקרח למשך 20 דקות, לאחר מכן קחו הפסקה של 20 דקות ואז ניתן לחזור על התהליך על פי התחושה.

בנוסף, אם רופא השיניים נתן לכם מראש מרשם לתרופות הרלוונטיות להקלה על דלקת לאחר השתלת שיניים, אל תשכחו לקחת אותן על פי ההוראות. אל תשכחו – שקית הקרח איננה נועדה להחליף את נטילת התרופות אלא כאמצעי עזר שמתווסף אליהן לשיפור ההרגשה האישית.

נפיחות לאחר השתלת שיניים

מתי נפיחות לאחר השתלת שיניים היא סיבה לדאגה?

במידה והנפיחות ממשיכה להשפיע יותר מ-3 ימים או אם התגלתה הפרשה מוגלתית באזור המנותח, יש להגיע בהקדם אל רופא השיניים במטרה לאבחן את הבעיה ולתת לה טיפול מתאים.

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?