סוגי טיפולי פיסול פנים

פיסול פנים הוא מושג המתייחס למספר ההליכים שבאמצעותם מעצבים מחדש את קווי המתאר של הפנים ומעניקים מראה פנים צעיר יותר. תחת המונח של פיסול פנים זמינות אפשרויות טיפול שונות. הטיפול נבחר בהתאם לגיל המטופלים, הנזק לעור ועוד. בגדול, רוב השיטות קשורות במילויים והזרקה של בוטוקס, חומצה היאלורונית או שומן עצמי. בנוסף, ישנן גם שיטות אחרות משתמשות בדרכים להמסת שומן בפנים. ישנם מספר טיפולי פיסול פנים: מילוי מחדש של קמטים עמוקים, שחזור או עיבוי שפתיים, שחזור או הדגשת עצמות לחיים, עיצוב קו הלסת, הרמת עצמות לחיים ועוד.

מילויים

האופציה המוכרת והפופולרית ביותר הינה מילויים שונים של קמטים ופגמים בעור או הזרקה של חומר טבעי המתאים לכך לאזורים הדורשים עיבוי והרמה – קו הלסת או עצמות לחיים למשל. היתרון הגדול ביותר בחומרי מילוי והזרקה כמו בוטוקס וחומצה היאלורונית הוא מהירות הטיפול בהם, תופעות לוואי מינימליות וזמן החלמה מהיר. החסרון הוא שהתוצאות שלהם מחזיקות לא יותר מכמה חודשים וכן שחומרים אלה עשויים להתנהג באופן לא צפוי ביד לא מיומנת.

חומצה היאלורונית ובוטוקס

כאשר מתבגרים, העור מתחיל לאבד את המוצקות שלו, להידלדל וליפול. זה בולט ביותר באזורים סביב הפה, הלחיים והעיניים, מה שגורם למראה הרבה יותר מבוגר. זה יכול להתרחש גם לאחר ירידה משמעותית במשקל או מחלה. הזרקות כמו בוטוקס וחומצה היאלורונית פועלות כדי להגביר את הנפח באזורים סביב הפנים ולשחזר את קווי המתאר שלהם.

סוגי טיפול פיסול פנים

פיסול פנים באמצעות העברות שומן

פיסול פנים נעשה לעיתים גם באמצעות הזרקות שומן – שזה בדיוק מה שזה נשמע. הרופא ייקח את השומן הקיים של המטופל ויעביר אותו בזהירות למקום הדרוש לו על הפנים. השומן הקיים מגיע מאזור סביב האמצע שלך, בדרך כלל מהישבן והירכיים. זה יכול להגיע גם מהבטן. הרופא מסוגל לשפר את מראה הפנים שלך ולשנות אותו על ידי העברת שומן הגוף לפנים.

המסת שומן

זהו טיפול הפוך באפקט שלו על הגוף. פיסול פנים המבוצע בשיטה זו נעשה באמצעות לייזר וכרוך בהמסה של השומן מתחת לעור על ידי יישום מבוקר של קרני אנרגיה. לאחר מכן השומן המומס מוסר באופן ידני או נספג בגוף. התכווצות עור מסוימת צפויה להתרחש כאשר חום קיצוני נוצר מתחת לפני העור. הליך זה הוא ידידותי יחסית לכיס ותופעות הלוואי שלו מועטות, אך הוא דורש מפגשים מרובים. התוצאות בדרך כלל מגיעות אחרי כמה מפגשים.

מה חשוב לדעת לפני שניגשים לבחירת טיפול פיסול פנים?

כאמור, פיסול פנים הוא עיצוב מחדש של הפנים. טיפולים מסוג זה הם בטוחים יחסית ואינם דורשים התערבות כירורגית ניתוחית. חשוב להחליט על ביצוע טיפולים רק לאחר התייעצות עם רופא. ישנם רופאים שעברו הכשרה קוסמטית, ובהם רופאי שיניים רבים. רופא כזה ידע למשל מהיכן להסיר שומן לשימוש בפנים, או איך להזריק באופן מדויק. צריך לזכור כי הליכי פיסול פנים דורשים ידע רב, כמו גם מומחיות. כלומר, רק אנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים צריכים לבצע את ההליכים הללו. לעולם אל תלכו לטיפול אצל בעל מקצוע ללא רישיון. אם יש בעיות במהלך ההליך והמבצע אינו רופא מנוסה, הפנים שלכן עלולות להיראות גרוע יותר. טיפולים מינימליים למיצוק והרמת העור הם יעילים ונחמדים. הליכים לא ניתוחיים חוזרים ונשנים מחממים את רקמת העור ועלולים לגרום לנזק לאורך זמן, במקום לשיפור. למעשה חומר שעבר עיבוד מספר פעמים עשוי לאבד את הצורה המקורית שלו, וכך גם הפנים והעור. 

סוגי טיפול פיסול פנים

לסיכום,

יש שתי דרכים כלליות לפיסול פנים: המסה ומילוי. מסביב לשתי הפרקטיקות האלה יש היום המון שיטות לשיפור מראה הפנים, בטוחות ויעילות יותר ופחות. כולן אינן דורשות התערבות כירורגית. כל עוד המבצע המטפל הוא בעל הכשרה רפואית מתאימה, אין סיבה שלא לבחור בטיפולים אלה כדי לשדרג את המראה.

 

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?