השתלת שיניים בזאלית ברחובות

עד לפני כמה שנים, מטופלים שביקשו לעבור השתלת שיניים אבל סבלו ממחסור של עצם בחניכיים נתקלו בבעיה – החוסר הוריד את סיכויי הקליטה של השתל בצורה ניכרת ולפיכך הם התקשו לעבור את ההליך בהצלחה. אבל כיום אנו חיים בעידן בו טכנולוגיות חדשות מתפתחות במהירות שיא לעומת העבר וכך גם הטכניקות החדשות להשתלת שיניים. אחת מאותן טכניקות חדשניות נקראת השתלת שיניים בזאלית.

השתלת שיניים בזאלית

מה היא השתלת שיניים בזאלית?

כדי להבין במה מדובר, צריך קודם כל להבין מה קורה בהשתלת שיניים רגילה. במהלך השתלת שיניים רגילה מבריגים את השתל הדנטלי אל העצם הקורטיקלית, שהיא שכבת העצם החיצונית. אבל כאשר אובדן העצם בלסת גדול מדי אי אפשר להיעזר בה מאחר והיא פשוט חלשה מדי ולא תעמוד בעומס.

כאן השתלת שיניים בזאלית נכנסת לתמונה. כיום לא חייבים להסתמך על איכות שכבת העצם החיצונית אלא ניתן להתקין את השתל הדנטלי באמצעות הליך מיוחד על העצם הבזאלית, שהיא שכבה בסיסית יותר של העצם בלסת. לשתלים עצמם צורה של מעין דיסקית, אותם אפשר להתקין במספר נקודות על הלסת התחתונה ו/או העליונה.

את השיטה הזו הגה פרופסור צרפתי בשם ז'ראר סקורטצ'י, בזמנו נשיא הארגון העולמי להשתלות שיניים. במהלך 20 השנים שעברו מאז, שיטה זו עברה מגוון של שדרוגים וליטושים כדי שתהיה היעילה ביותר.

השתלת שיניים בזאלית

היתרונות של השתלת שיניים בזאלית

להשתלת שיניים מסוג יש יתרונות רבים:

  • ללא כאב – ההליך נעשה תחת טשטוש עמוק, במהלכו המטופל אינו חש כאבים תוך כדי הטיפול.
  • בלי חיתוכים – בניגוד להשתלה רגילה שעשויה לדרוש טיפולי הכנה כמו הרמת סינוס, השתלת שיניים בזאלית איננה כרוכה בביצוע של חיתוכים או תפרים.
  • חזרה מהירה לשגרת החיים – התותבות הזמניות מוחלפות בקבועות לאחר 10 ימים וניתן לחזור לשגרה מלאה אחרי שבוע בלבד.
  • משאירים את היומן פנוי – הטיפול יכול להתבצע ביום אחד ולחסוך למטופל בטווח הרחוק שרשרת ארוכה של טיפולים.
  • הבטחה ליציבות השתלים – הסידן בעצמות הבזאליות אינו נספג חזרה לגוף, לכן סיכוי גבוה שהשתלים יישארו יציבים במקומם ולא יזוזו לשום מקום.
  • עוקפת בעיות רפואיות – שיטה זו מתאימה לא רק למחוסרי עצם בלסת, אלא גם לחולי סוכרת ובעיות רפואיות אחרות (יש להיוועץ עם הרופא בשיחה הראשונית).

בנקודה זו חשוב לציין שניתן לבצע השתלת שיניים בזאלית רק בתנאי שלא מדובר בהשתלת שיניים מלאה, זו על מנת להשיג יציבות מקסימלית. אפשרי לשלב בין שתלים בזאלים לבין שתלים רגילים.

בשורה התחתונה, טכניקת השתלים הבזאלים היא בגדר סיבה טובה לחייך עבור אלה שבמשך שנים סובלים ממחסור של עצם בלסת ולא קיבלו מענה רפואי הולם לבעיה. יש לכם שאלות נוספות על השתלת שיניים בזאלית? אתם מוזמנים ליצור קשר עם מרפאת השיניים של ד"ר אלי דולב, שמתמקדת בביצוע השתלות שיניים ביום באחד ובטיפולי אסתטיקה דנטלית. הצוות המקצועי ישמח לענות על כל שאלה שיש לכם בנושא.

השתלת שיניים בזאלית

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?