איך מרגישים אחרי שתלים? מדריך למטופל

אחת השאלות הנפוצות ביותר של מטופלים לפני השתלת שיניים היא איך מרגישים אחרי שתלים. זו שאלה מוצדקת וישנן סיבות שעומדות מאחוריה. אם אתם נמצאים לקראת השתלת שיניים, במאמר זה ננסה לענות על השאלה הזו כדי שתרגישו מוכנים כמה שרק אפשר לקראת ההשתלה.

ישנה קשת רחבה של אפשרויות לסיבה שאנשים שאולים איך מרגישים אחרי שתלים. אחת הסיבות יכולה להיות חשש מן בלתי מוכר. אצל רוב המטופלים, מדובר בהשתלת שיניים ראשונה ולכן הם לא חוו זאת לפני, מה שעלול לעורר חששות. סיבה אחרת היא דאגה בנוגע להתרגלות אל השתלים מאחר והם אמורים לשמש את המטופל למשך שנים ארוכות קדימה.

חרדה דנטלית

סיבה נוספת מאחורי השאלה הזו היא חרדה דנטלית, כלומר אנשים שחשים פחד עמוק מפני טיפולי שיניים. במקרה והמטופל אינו מצליח להשתלט על רגשותיו, ישנן כמה אפשרויות כיצד להתמודד עם הבעיה: ניתן להתייעץ עם רופא המשפחה בנוגע לחומרים נוגדי חרדה, אותם יש ליטול סמוך למועד השתלת השיניים. אפשרות אחרת היא לבקש מרופא השיניים לעבור טשטוש הכרה בנוכחות של מרדים לפני תחילת הטיפול. במקרים נדירים ניתן אף לבצע הרדמה כללית, אך אמצעי זה שמור בעיקר לחרדה דנטלית חריפה ולצורך טיפול כירורגי מקיף.

 

איך מרגישים אחרי שתלים – 48 השעות הראשונות

לאחר השתלת השיניים, סביר להניח שתסבלו ביומיים הראשונים ממספר של תופעות לוואי:

  • דימום – רוב מוחץ של מטופלים יחוו דימום מאזור הניתוח ביומיים הראשונים. זה נורמלי לחלוטין ורופא השיניים מצייד את המטופלים בגזיות כדי להשתלט על הדימום.
  • כאב ואי-נוחות – כל ניתוח מלווה ברמה כלשהי של אי-נוחות אחריו והשתלת שיניים אינה שונה. כדי להתמודד עם הכאבים, המטופלים יקבלו מרופא השיניים מרשם למשככי כאבים וניתן לקחת מראש את הכדור הראשון לפני שחומר ההרדמה המקומי מתפוגג.
  • בחילה – חלק מהמטופלים מדווחים על תחושת בחילה ב-48 השעות הראשונות לאחר השתלת שיניים. הבחילה יכולה לנבוע מצריכת משככי הכאבים. אם תחושת הבחילה נמשכת, אפשר להחליף למשכך כאבים אחר ולעקוב האם השינוי השפיע לטובה.

כאבים לאחר השתלת שיניים

איך מרגישים אחרי שתלים – היום השלישי ועד שבוע

  • קצה מחודד – קורה שבשבוע שאחרי הניתוח, קירות העצם שתמכו בשן המקורית נפלטים החוצה. מדובר בחלקי עצם קטנים שגורמים לאי-נוחות, אך אם הם מדאיגים ניתן לפנות למרפאה לבדיקה.
  • שפתים יבשות – בגלל המתיחה של פינות הפה, השפתיים עלולות להתייבש ולהיסדק. ניתן לשמור עליהן לחות בעזרת תכשירים שונים נגד יובש כמו וזלין או בליסטקס.
  • כאבי גרון – תופעה נפוצה בניתוחי פה. הכאבים נובעים ממאמץ ומנפיחות של השרירים באזור, אך הם חולפים ללא התערבות רפואית לאחר 72 שעות לכל היותר.
  • הקשחת שרירי הלסת – מגיע לידי ביטוי בהגבלה של יכולת פתיחת הפה למשך כמה ימים. זו תופעה נורמלית, שאפשר להקל עליה באמצעות מתיחה מבוקרת של השרירים.

 

לסיום, חשוב לציין כי רשימת התופעות שפורטה לעיל איננה מופיעה אצל כל אדם, לפחות לא במלואה. חלק מהמטופלים סובלים רק מחלק מהתופעות הללו, אך גם אז ניתן להתמודד עמן בקלות יחסית אם ממלאים אחר ההוראות של רופא השיניים.

שפתיים מיובשות וסדוקות לאחר השתלת שיניים

 

אם עדיין נותרו שאלות בנושא, הצוות הרפואי המיומן במרפאה של ד"ר דולב להשתלות שיניים ואסתטיקה דנטלית ישמח לייעץ ולענות על כל שאלה.

 

 

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?