השתלת שיניים בראשון לציון

כל מה שצריך לדעת

המושג "השתלת שיניים" עלול להישמע לפעמים מרתיע, אבל אצל מטופלים רבים הרתיעה הזו נובעת, בדרך כלל, מחוסר ידע על הנושא. ד"ר דולב, רופא בעל ניסיון רב עם השתלות שיניים שמפעיל מרפאה בראשון לציון, עונה על השאלות הבוערות ביותר. כי ידע הוא כוח.

 

מתי צריך לעשות השתלת שיניים?

השתלה עושים מטופלים שסובלים מאובדן שיניים או משיניים שנהרסו ומיועדות לעקירה. זה פתרון קבוע לטווח ארוך, שיכול להחליף פתרונות זמניים ויעילים פחות כמו שימוש בשיניים תותבות.

השתלת שיניים בראשון לציון

כיצד התהליך מתבצע?

רופא השיניים מבריג אל תוך עצם הלסת שתל, שמחליף את שורש השן האבודה ועשוי מטיטניום. השתל מוכנס במלואו לתוך עצם הלסת, כך שאינו גלוי לעין בתום התהליך. על השתל מורכבת שן חלופית זמנית, שעשויה מחרסינה. לאחר מכן, רופא השיניים יסגור את הפצע החניכיים באמצעות תפירתו. אחרי תקופת התאוששות, שיכולה לנוע בין כמה שבועות לבין כמה חודשים, מגיעים למרפאה פעם נוספת כדי להתקין את השן הסופית. במהלך השתלת השיניים, צוות המרפאה בראשון לציון ילווה אתכם לכל אורך הדרך.

 

כמה זמן לוקחת השתלת שיניים?

השתלת שתל בודד לוקחת לא יותר מכמה דקות, אבל אם מדובר בטיפול שכולל מספר של שתלים אז הוא עלול להתארך למספר שעות מאחר ומבצע כזה דורש תכנון מקדים ודיוק מקסימלי. גם הרכבת כל שן, בין אם היא זמנית או קבועה, לוקחת כמה דקות בלבד.

 

אילו הכנות נעשות לפני ההשתלה?

ראשית כל, רופא השיניים יאבחן את מצב הלסת והשיניים כדי שיוכל לקבוע מה הוא הטיפול המתאים ביותר לבעיה. האבחון כולל צילומי רנטגן והדמיות CT של הלסת וחלל הפה. במקרה ומתברר כי ישנו מחסור בנפח עצם הלסת, מצב שעלול להשפיע לרעה על סיכויי הצלחת ההשתלה, יש צורך לבצע הליך של הרמת סינוס או השתלת עצם לפני שניגשים להתקין את השתל הדנטלי עצמו.

 

לאחר מכן, רופא השיניים יתחקר את המטופל בנוגע למצבו הבריאותי ומחלות רקע. ישנם כמה מצבים רפואיים כרוניים כמו סכרת, אוסטאופורוזיס, מחלות לב ומערכת חיסון מוחלשת, שמשפיעים על ההצלחה של השתלת השיניים ויש להיערך אליהם בהתאם. לדוגמה, סוכרתיים ידרשו לשמור על טווח ערכים מסוים וחולי לב יצטרכו להוריד מינון או להפסיק נטילת תרופות מסוימות תקופה קצרה לפני ההשתלה.

השתלת שיניים בראשון לציון

האם יחולו עלי הגבלות לאחר ההשתלה?

התשובה היא כן. בטווח המיידי, יש להימנע משתיה ואכילה במשך כשעתיים לאחר הפרוצדורה עד שתחלוף השפעת חומר ההרדמה. בנוסף, במשך מספר ימים אחרי השתלת השיניים יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת ומלעיסה של אוכל קשה באזור שנותח. רוב המטופלים מדווחים כי חזרו לשגרת חייהם תוך ימים ספורים.

 

לאחר ההשתלה, האם יש לבצע עבודת תחזוקה כלשהי?

על מנת לשמור על השיניים החדשות בריאות ומתפקדות לטווח הרחוק, כלומר למשך שנים קדימה, יש להקפיד על היגיינת פה: צחצוח השיניים על ידי מברשת עדינה ושימוש בעזרים כמו חוט דנטלי. בנוסף, מומלץ להגיע לבדיקה תקופתית כל חצי שנה על מנת מצד אחד לוודא שהשיניים בריאות ומצד שני לזהות בעיות חדשות בהקדם לפני שיחמירו.

 

האם ישנם סיבוכים?

אמנם להשתלת שיניים יש פוטנציאל לסיבוכים, אך אין הם שונים מאלה של כל ניתוח רגיל. הסיבוכים האפשריים הם דימום מהפצע, הפרשות כתוצאה מזיהום באזור המנותח ותחושת כאב. אם אתם חווים את הסימפטומים הללו לאחר השתלת שיניים, פנו מיד למרפאה בראשון לציון לאבחון הבעיה ולקבלת טיפול.

 

לסיכום, השתלת שיניים נשמעת הרבה פחות מרתיעה כאשר יודעים עליה כל מה שצריך לדעת. יש לכם שאלות נוספות על השתלת שיניים? ד"ר דולב והצוות המקצועי של מרפאתו בראשון לציון ישמחו לייעץ ולענות על כל שאלה בנושא.

השתלת שיניים בראשון לציון

 

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?