טיפולי שיניים לבני 75

על הרפורמה החדשה בטיפולי השיניים

בפברואר 2019 יצאה לדרך הרפורמה שמסדירה טיפולי שיניים לבני 75 ומעלה. הרפורמה מפרטת לאילו טיפולים זכאים בני הגיל השלישי. מדובר בבשורה גדולה עבור מטופלים רבים, שוויתרו על טיפולי שיניים בגלל שיקולים כלכליים. הזנחה ארוכת זמן של טיפולי שיניים לבני 75 ומעלה עלולה לגרום לאובדן שיניים, מה שמוביל לפגיעה קשה באיכות חייהם: הגבלת סוגי המזון אותם הם יכולים לאכול, היווצרות של עיוותים בצורת הפה והפנים ואף פגיעה בדימוי העצמי שלהם.

 

פעימה ראשונה: טיפולי שיניים משמרים לבני 75 ומעלה

יישום הרפורמה התחלק לשתי פעימות. הפעימה הראשונה נכנסה לתוקף ב-1 בפברואר 2019 והתמקדה בטיפולי שיניים משמרים לבני 75 ומעלה. בגדול – טיפולי הסרת אבנית, צילומי נשך ובדיקות שגרתיות ניתנות בחינם, בעוד שאר הטיפולים יוענקו בתמורה להשתתפות עצמית נמוכה.

להלן רשימת הטיפולים העיקריים:

טיפולי שיניים לגיל 75

פעימה שניה: טיפולי שיניים משקמים לבני 80 ומעלה

הפעימה השנייה של הרפורמה נכנסה לתוקפה ב-1 באוקטובר 2019. במסגרת פעימה זו הוכנסו לסל הבריאות טיפולי שיניים משקמים לבני 80 ומעלה. בין הטיפולים שנכללים בה ניתן למצוא תיקון שברים בשיניים, הכנת תותבות ועוד.

להלן רשימת הטיפולים העיקריים:

  • הוצאת והחלפה של שתל שנכשל.
  • צילום CT לשתלים
  • הכנת תותבות מיידיות שלמות וחלקיות (עליונה ותחתונה), כולל מדידה והתאמה.
  • הוספת שיניים לתותבת ו/או תיקון שברים.
  • כיפת שורש – שחזור מעבדתי של שורש חתוך מתחת לתותבת.
  • הסרה של נקודות לחץ.
  • העמקת הוסטיבולום לצורך תותבות – העמקה כירורגית בין השפה לבין החניכיים.
  • החלפת מחברים כדוריים או לוקייטורים, כולל החלפה של גומיות במקרה הצורך.
  • התקנה של כתר זמני.

טיפולי שיניים לגיל 75

על אף שניתן לקבל טיפולי שיניים מעל גיל 75 ומעלה בקופת החולים, במקרה של השתלת שיניים ההמלצה שלנו היא לבצע את הטיפול במרפאת שיניים שמתמקדת בהשתלות. למרפאה פרטית יש יתרונות רבים על פני קופת החולים.

יתרון מרכזי ראשון של מרפאה פרטית היא זמינות התורים. רופא שיניים פרטי גמיש מאוד בלו"ז שלו ויכול לקבוע לכם תור בהתראה קצרה, לפעמים של כמה שעות בלבד. לעומת זאת, מרפאות השיניים של קופות החולים נוטות להיות עמוסות באופן קבוע וכתוצאה מכך סביר להניח שהתור שתקבלו יהיה במרחק של כמה שבועות לפחות.

גם יחס אישי הוא יתרון חשוב. טיפול שיניים עשוי להיראות הרבה פחות מרתיע כאשר רופא השיניים מקדיש את זמנו ואת מלוא תשומת ליבו רק עבורכם. בדרך זו הוא יכול להרשות לעצמו להסביר בפירוט על מהלך הטיפול, לענות על שאלות ולהרגיע פחדים אפשריים.

לקביעת פגישת ייעוץ ואבחון, הינכם מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה של ד"ר אלי דולב. הצוות המקצועי של המרפאה ישמח לענות לכם על כל שאלה.

טיפולי שיניים לגיל 75

רוצה לעבור אבחון?

מבטיחים שזה לא יכאב

ברור!

רוצה להכיר את הצוות?

סה"כ אנשים טובים

ברור!
מרפאת ד"ר אלי דולב

מזמינה אותך לחזור לחייך

למידע נוסף או תיאום פגישת ייעוץ

בדקת כבר איזו השתלת שיניים מתאימה לך?